Sunday, May 29, 2016

Gabungan deck Fire Spirits dan Giant bagi arena 6 Clash Royale

Fire spirits adalah kad baru Clash Royale yang amat baik jika kamu bisa mendapati gabungan yang ideal untuknya. Kali ini saya akan berkongsi salah satu deck gabungan Fire Spirits yang membuat saya naik bagi Arena 6 ke Arena 7. inilah kombinasinya:




Giant: gunakan sebagai pengalih perhatian musuh, dengan mengeluarkan Giant, musuh akan berpusat perhatiannya dan akan cuba mengeluarkan tentera untuk menangkis serangannya.

Musketeer: kad yang sangat bagus untuk menyokong Giant dan tentera lain, sangat sempurna untuk bertahan melawan serangan udara musuh.

Fire Spirits: kad ini boleh kamu gunakan sebagai support untuk kad Mini PEKKA, selain itu boleh digunakan untuk mengkonter serangan Minion Horde atau Barbarian.

Mini PEKKA: adalah kad penyerang utama di deck ini, juga amat sempurna digunakan untuk bertahan terhadap serangan Golem, Dark prince dan tentera Mele lain. Baca juga : Kombo Mini PEKKA yg lain

Barbarian: kad mele terbaik untuk digunakan sebagai pertahanan, jika musuh menyerang dengan Hog dan kamu tidak mempunyai Mini PEKKA di deck, maka gunakan kad ini. Juga amat sempurna digunakan bersama Musketeer untuk melakukan serangan.

Bomb Tower: kad bangunan pertahanan ini amat sesuai untuk melindungi wilayahmu bagi serangan darat musuh, ini adalah musuh yang paling sukar bagi pengguna Hut deck.

Zap spell: kad serbaguna yang bisa digunakan setiap masa, namun berhati-hatilah untuk memakainya jika musuhmu mempunyai kad Goblin barell atau Minion Horde. Selalu simpan kad ini hingga musuh mengeluarkan ke 2 kad tersebut.

Fireball: kad spell terbaik untuk memusnahkan musuh yang berkumpul. Apabila musuh mengeluarkan Barbarian dan Minion Horde, kamu bisa menggunakan kad ini untuk membunuhnya.

Strategi serangan dengan gabungan deck Fire Spirits Giant:

Dengan gabungan ini kamu akan menjalankan serangan di 2 bahagian arena musuh sekaligus, itulah rahsianya.


Pertama, jika kamu mempunyai Giant, keluarkan dibelakang King Tower, lihat tindak balas musuh. Kemudian ketika giant sudah berada di dekat jambatan, keluarkan Musketeer dibelakangnya. Dalam kebanyakan kes musuh akan berpusat perhatiannya kepada Giant dan cuba mengkonternya.
Pada masa musuh mengeluarkan tentera itulah kamu perlu mengeluarkan Mini PEKKA di bahagian arena lain musuh kemudian diikuti dengan Fire Spirits dibelakangnya. Sebahagian besar musuh yang saya hadapi terkejut dengan cara serangan ini sehingga dia tidak akan bisa mengkonter serangan Mini PEKKA + Fire Spirits secara sempurna.


Berusahalah untuk terus menjalankan cara menyerang diatas, apabila musuh menjalankan serangan berusahalah untuk bertahan dengan kad yang ada. Jangan menggunakan Mini PEKKA dan Fire Spirits, gunakan kad lain seperti Barbarian, Musketeer, Bomb Tower dan spell mu.

Cari masa musuh lalai dan Mini PEKKA mu akan berjaya memusnahkan Tower musuh. Kamu bisa membuat beberapa gabungan menyerang dan bertahan dengan deck ini, jadi bereksperimenlah terus dan cari gabungan terbaik yang bisa membuat awak mencapai kemenangan lebih banyak. Selamat bermain.

1 comments:

dc power supply said...

thanks min informasi mengenai gamenya ini...
dc power supply

Post a Comment

◄ Posting Baru Posting Lama ►

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

Best Patner

Copyright © 2016. Spotgame - All Rights Reserved B-Seo Versi 3 by Blog Bamz