Saturday, May 28, 2016

Gabungan deck Royal Giant bagi arena 7 Clash Royale

Halo Clasher, kali ini saya akan berkongsi kombinasi deck Royal Giant terkuat bagi Arena 7 dalam game Clash Royale. Sebagai kita ketahui, Royale Giant menghadapi pengurangan kuasa serangan di update game CR Mei ini, bagaimanapun Royale Giant masih sempurna bagi anda gunakan.

Ok, terus saja kita lihat kombinasi deck ini :


Royal Giant : berguna sebagai penyerang utama di deck ini, anda boleh mengeluarkannya ketika anda telah mempunyai tentera seperti Barbarian dan Spear Goblin di jambatan berhampiran kawasan musuh. Atau anda boleh mengeluarkan Royal Giant disaat kali terakhir bagi memberikan kejutan kepada lawanmu.

Mini PEKKA : boleh anda gunakan bagi membantu Royal Giant semasa menyerang atau dapat anda pakai bagi bertahan ketika musuh menyerang dengan tentera besar seperti Giant, Royal Giant, Golem, Giant skeleton atau Hog.

Musketeer : tentera yang satu ini amat baik gunakan bagi melawan tentera musuh seperti Minion Horde, Balon, Dragon atau Lava Hound. Untuk membantu serangan Royal Giant, letakkan Musketeer di belakangnya.

Guards : saya memakai kad Guards disini, tapi anda dapat menggantikannya dengan Knight. Guards amat sempurna digunakan bagi melawan Sparky, PEKKA, Prince atau Mini PEKKA, tapi Guards amat lemah menghadapi tentera dengan serangan Splash damage seperti Wizard atau Fire Spirits.

Barbarian Hut : kad ini digunakan bagi bertahan dengan cara meletakkannya di pusat arena di hadapan Crown Tower mu. Sambil berlangsung anda akan menjalankan serangan dengan menggunakan Barbarian yang keluar dari Hut ini.

Goblin Hut : letakkan dibelakang Tower mu disisi arena tempat Barbarian Hut mu terletak, maka Spear goblin dan Barbarian akan menjalankan serangan bersama-sama.

Zap spell : gunakan kad ini bagi menghadapi serangan Goblin barell atau Minion Horde. Atau dapat anda pakai bagi melindungi Royal Giant dari serangan Skeleton atau Goblin.

Fireball : kad pemusnah yang amat sempurna disaat-semasa kali terakhir bagi memusnahkan tower musuh. Atau dapat juga digunakan bagi memusnahkan Hut yang bersebelahan dengan tower musuh. Untuk bertahan, anda dapat melepaskan spell ini di kumpulan musuh yang mendekat ke wilayahmu.
Strategi serangan Royal Giant.

Diawal permainan, letakkan Hut mu terlebih dahulu (Barbarian Hut bagi Bertahan dan Goblin Hut bagi menyerang), lihat cara peletakannya di imej dibawah.


Tunggulah tindak balas musuh kamu, jika musuh menyerang dengan kad Hog Rider, maka dia akan dipancing ketengah arena oleh Hut mu, keluarkan Guards atau Musketeer bagi menentangnya.

Selepas musuh mati, tiba masanya anda menjalankan kaunter attack (pastikan tidak ada bangunan pertahanan semasa anda akan mengeluarkan Royal Giant). Keluarkan Royal Giant di bahagian Barbarian dan Spear Goblin bersiar, Musketeer yang anda letakkan tadi akan membantu Royal Giant bagi menembak tower musuh atau menembak tentera musuh yang menghalang Royal Giant.

Selalu siap sedia jika musuh menjalankan serangan di bahagian Tower yang lain.

Lihat contoh serangan di imej di bawah :



Musuh yang paling sukar bari kombinasi deck ini adalah Poison spell dan Lightning spell. Apabila anda tahu musuh mempunyai ke 2 kad ini, anda harus menukar gaya bermainnmu. Jangan meletakkan ke 2 Hut mu secara bersebelahan, letakkan berasingan bagi menjalankan serangan di dua arah.

Perlu kesabaran dan latihan bagi berjaya menggunakan deck ini dengan ketekunanmu, anda pasti dapat melakukannya. Selamat bermain.

1 comments:

power supply hp said...

thanks min artikelnya...
power supply hp

Post a Comment

◄ Posting Baru Posting Lama ►

Contact Us

Name

Email *

Message *

 

Best Patner

Copyright © 2016. Spotgame - All Rights Reserved B-Seo Versi 3 by Blog Bamz